 |
Mgr. Barbora Bániková
Konzultačné hodiny:
streda 07.00 - 15.00 štvrtok 07.00 - 15.00 piatok 07.00 - 15.00
Kontakt: banikova.barbora@gmail.com
Plán práce na školský rok 2017/2018 si môžete stiahnuť tu: Plan_prace.pdf
|
V záujme efektívneho a optimálneho fungovania našej školy ako systému, s dôrazom na psychické zdravie študentov a pedagógov v školských podmienkach a zdravého rozvoja ich osobnosti, sa priamo na práci našej školy zúčastňuje školský psychológ.
Primárnym cieľom práce školského psychológa je poskytovať odborné psychologické služby študentom, pedagógom, rodičom na rozvíjanie ich zdravého osobnostného rozvoja a psychického zdravia. Školský psychológ poskytuje odbornú psychologickú pomoc pri riešení výchovno-vzdelávacích problémov a potrieb priamo v prostredí školy.
Podľa používateľov poskytuje školský psychológ rady, návrhy, konzultácie študentom, pedagógom, rodičom, vychovávateľom, výchovnému poradcovi, vedeniu školského zariadenia, ktorí vystupujú vo funkcii konzultujúcich a školský psychológ vo funkcii konzultanta.
Činnosť školského psychológa upravuje zákon č. 317/2009 Z. z. (Zákon o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch), § 20 ods. 2) podľa ktorého školský psychológ vykonáva odborné činnosti v rámci orientačnej psychologickej diagnostiky, individuálneho, skupinového alebo hromadného psychologického poradenstva, psychoterapie, prevencie a intervencie k deťom a žiakom s osobitným zreteľom na proces výchovy a vzdelávania v školách a školských zariadeniach. Vykonáva aj odborné činnosti psychologického poradenstva v oblasti rodinných, partnerských a ďalších sociálnych vzťahov. Poskytuje psychologické poradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom a pedagogickým zamestnancom škôl a školských zariadení. Pripravuje podklady pre odborných zamestnancov poradenských zariadení.
Školský psychológ sa riadi etickými, morálnymi zásadami spoločnosti a Etickým kódexom práce školského psychológa.
Hlavným poslaním školského psychológa je práca so všetkými prvkami systému školy, ktoré ovplyvňujú osobnosť študenta. Aktívne prispieva k riešeniu problémov, zúčastňuje sa na inováciách výchovy a vzdelávania so zreteľom na študenta, jeho optimálny vývin a psychické zdravie.
Všeobecnou náplňou práce školského psychológa je činnosť:
Diagnostická - poznáva osobnosť študenta, jeho schopnosti, osobnostné vlastnosti, identifikuje poruchy správania a učenia a spolu s pedagógmi a ostatnými odborníkmi sa podieľa na ich zmiernení.
Intervenčná - vytvára spolu s pedagogickým kolektívom podmienky pre uskutočňovanie pozitívnych zmien v osobnosti študenta vo vzťahu k rodičom, pedagógom, spolužiakom, k škole a školskému učivu. Napomáha pedagógom a rodičom spracovávať ich postoje a prežívanie, ktoré sa u nich objavujú v súvislosti s určitými prejavmi správania u študentov. Školský psychológ napomáha riešeniu situácie, či vzťahu medzi pedagógmi, rodičmi a študentmi.
Preventívna - pozoruje študentov v triedach za účelom odhalenia problémových študentov, prípadne problémových vzťahov medzi pedagógmi a študentmi, vytvára a realizuje špeciálne programy, ktoré napomáhajú zdravému rozvoju osobnosti študenta.
Poradenská - poskytuje konzultácie študentom, pedagógom, rodičom, napríklad v oblasti voľby povolania, pomáha pri integrácii študentov so špeciálno-pedagogickými potrebami do normálneho výchovno-vzdelávacieho procesu v zmysle ich plnej akceptácie.
Školský psychológ osobne pozná atmosféru školy, jej problémy, osobne pozná členov pedagogického zboru, štýl ich práce a používané metódy. Študenti môžu v prípade potreby okamžite využiť jeho služby a požiadať o radu. Školský psychológ sa vo svojej činnosti zameriava na plnenie tzv. podporných služieb v škole.
|